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Millenium - Journal of Education, Technologies, and Health

 ISSN 0873-3015 ISSN 1647-662X

KVILHAUGSVIK, Bente et al. Development of sustainable collaborative online international learning (coil) in nurse education: a qualitative study. []. , 22, e29939.   31--2023. ISSN 0873-3015.  https://doi.org/10.29352/mill0222.29939.

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Introduction:

In “Collaborative Online International Learning” (COIL) teachers/facilitators and students are expected to develop international awareness through dialogue with international peers. COIL´s potential for the development of global perspectives on professional themes without traveling abroad is unique.

Objective:

To identify obstacles and success criteria experienced during the development of a COIL module in nurse education.

Methods:

A qualitative study was developed with participants of a COIL module. Interviews with 11 students and 8 facilitators were included. The content analysis was performed on the data as a whole.

Results:

Four common categories emerged across students´ and teachers´ perspectives: positive experience; experienced difficulties; skills developed; and COIL suggestions. Additionally, opportunities provided by COIL were specific for teachers, and strategies used for the difficulties experienced were specific for students.

Conclusion:

COIL should be carefully planned and regulated like all programming of curricular activities. Different curricula, time zones, and schedules across education programs in different countries must be considered.

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Introdução:

Num programa de "Collaborative Online International Learning" (COIL) espera-se que professores/facilitadores e estudantes desenvolvam consciência internacional através do diálogo com pares internacionais. O potencial do COIL para o desenvolvimento de perspetivas globais sobre temas profissionais sem viajar para o estrangeiro é único.

Objetivo:

Identificar obstáculos e critérios de sucesso vivenciados durante o desenvolvimento de um módulo COIL na educação de enfermeiros.

Métodos:

Foi realizado um estudo qualitativo com participantes de um módulo COIL. Foram incluídas entrevistas de 11 estudantes e 8 professores/facilitadores. A análise do conteúdo foi realizada ao conjunto dos dados recolhidos.

Resultados:

Quatro categorias comuns emergiram das perspetivas dos estudantes e dos professores: experiência positiva; dificuldades na experiência; habilidades desenvolvidas; e sugestões para o COIL. Além dessas categorias, as oportunidades oferecidas pelo COIL foram especificamente identificadas pelos professores e as estratégias utilizadas para as dificuldades experienciadas foram especificamente identificadas pelos estudantes.

Conclusão:

O COIL deve ser cuidadosamente planeado e regulado da mesma forma que toda a restante programação de atividades curriculares. É importante considerar os diferentes currículos, fusos horários e horários entre programas educacionais nos diferentes países.

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Introducción:

En un programa "Collaborative Online International Learning" (COIL) se espera que profesores/facilitadores y estudiantes desarrollen una conciencia internacional a través del diálogo con compañeros internacionales. El potencial del COIL para desarrollar perspectivas globales sobre cuestiones profesionales sin viajar al extranjero es único.

Objetivo:

Identificar los obstáculos y los criterios de éxito experimentados durante el desarrollo de un módulo COIL en la formación de enfermería.

Métodos:

Se desarrolló un estudio cualitativo con participantes de un módulo COIL. Se incluyeron entrevistas a 11 estudiantes y 8 facilitadores. Se realizó un análisis de contenido del conjunto de los datos.

Resultados:

Cuatro categorías comunes emergieron de las perspectivas de estudiantes y profesores: experiencia positiva; dificultades experimentadas; habilidades desarrolladas; y sugerencias de COIL. Además, las oportunidades proporcionadas por el COIL fueron específicas para los profesores y las estrategias utilizadas para las dificultades experimentadas fueron específicas para los estudiantes.

Conclusión:

El COIL debe ser cuidadosamente planificado y regulado de la misma forma que el resto de las actividades curriculares. Es importante tener en cuenta los diferentes planes de estudios, zonas horarias y horarios entre los programas educativos de los distintos países.

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