Services on Demand
Journal
Article
Indicators
- Cited by SciELO
- Access statistics
Related links
- Similars in SciELO
Share
Revista de Gestão dos Países de Língua Portuguesa
Print version ISSN 1645-4464
Rev. Portuguesa e Brasileira de Gestão vol.8 no.1 Lisboa Mar. 2009
MIT Sloan Management Review
O que as pessoas querem (e como prevê-lo)
Thomas H. Davenport* e Jeanne G. Harris**
Resumo: As empresas hoje em dia têm um acesso sem precedente a dados e dispõem de tecnologia sofisticada para as apoiar, como nunca, na tomada de decisão. Em que medida têm sucesso na previsão sobre o que os clientes querem ver, ouvir e comprar?
Palavras-chave: Marketing, Prospectiva, Previsão, Tecnologias de Informação
Title: What People Want (and How to Predict it)
Abstract: Companies now have unprecedented access to data and sophisticated technology that can inform decisions as never before. How successful are they helping forecast what customers what to watch, listen to and buy?
Key words: Marketing, Forecasting, Prediction, Information Technology
Texto apenas disponível na versão impressa.
Full text only available in printed version.
Agradecimento
Os autores agradecem a Katherine C. Kaufmann, investigadora associada do Institute for Higher Performance Business, da Accenture, pelas suas contribuições para o artigo.
* Thomas H. Davenport é professor e presidente da área de Tecnologias de Informação e Gestão no Babson College em Wellesley, no Massachusetts, Estados Unidos. É co-autor com Jeanne G. Harris de Competing on Analytics: The New Science of Winning (Harvard Business School Press, 2007).
Thomas H. Davenport is the Presidents Distinguished Professor of Information Technology and Management at Babson College in Wellesley, Massachusetts, USA. Is co-author with Jeanne G. Harris of Competing on Analytics: The New Science of Winning (Harvard Business School Press, 2007).
** Jeanne G. Harris é investigadora e directora de pesquisa no Institute for High Performance Business, da Accenture e está baseada em Chicago, Estados Unidos. Pode contactar os autores pelo e-mail: smrfeedback@mit.edu.
Jeanne G. Harris is executive research fellow and director of research for the Accenture Institute for High Performance Business, based in Chicago. Contact the authors through: smrfeedback@mit.edu.
Traduzido e adaptado de «What People Want (and How to Predict it)», de Thomas H. Davenport e Jeanne G. Harris, MIT Sloan Management Review (Inverno 2009, vol. 50, n.º 2, pp. 23-31), com autorização do editor. Tradução e adaptação por Grupo Adventus.
Translated and adapted from What People Want (and How to Predict it), de Thomas H. Davenport e Jeanne G. Harris, MIT Sloan Management Review (Winter 2009, vol. 50, no. 2, pp.23-31), authorized by the editor. Translation by Groupadventus.com.