SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 número29Fomentar uma Cultura da Criatividade: como a cultura pode fomentar a criatividade dos estudantes de design ao longo de um semestreUma perspectiva sobre os desafios de design no século XXI perante a urgência de soluções para a sustentabilidade global. O surgimento de um alinhamento da profissão e da educação e design sobre princípios fundamentais índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Convergências - Revista de Investigação e Ensino das Artes

versión impresa ISSN 2184-0180versión On-line ISSN 1646-9054

Resumen

GENTIL-HOMEM, Pedro. System Entropy: reflections on design education for a post-truth era. Revista Convergências [online]. 2022, vol.15, n.29, pp.97-104.  Epub 31-Mayo-2022. ISSN 2184-0180.  https://doi.org/10.53681/c1514225187514391s.29.118.

Facing a contextual reading of contemporary society and its structuring events, design teaching needs reflexive and speculative contributions (consequently free), that deal with this “new real world”. The situation compels us to dare transgression and appeal to the role of pure reflection, as well as a conceptual ascendant for the construction of a new pedagogical framework of design teaching. One that allows us to obtain non-immediate results, that is, in a sustained way with a real critical attitude “à la longue”. Thinking, thinking, thinking.

We call for the test and proving of new pedagogical strategies for design teaching that reconciles pure investigation, not engaged with increasingly volatile "markets" or daily “sign of the times”, but developing holistic values as contributes to an emerging new "Hermeneutic Designer”.

Palabras clave : Design Hermeneutics; Design Teaching; Design Critique; Design Didactics; Post-truth.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )