SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número2Promover o sucesso académico: Um estudo de caso relativo ao departamento de química da Faculdade de Ciências da Universidade do PortoTransição e adaptação à Universidade: Apresentação de um Questionário de Vivências Académicas (QVA) índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Psicologia

versión impresa ISSN 0874-2049

Resumen

BESSA, José  y  TAVARES, José. Approaches and Strategies of Self-Regulated Study in First-Year College Students. Psicologia [online]. 2000, vol.14, n.2, pp.173-187. ISSN 0874-2049.

This paper describes goals, instruments and methodology of a research project initiated in 1999, with the main aim of diagnosing and characterising the variables related to academic adjustment and self-regulating processes of 420 students in the common 1st year of science and engineering programs at the University of Aveiro. For the purpose, three instruments are constructed and/or adapted. The results evidenced a close link between personal, interpersonal and institutional dimensions taken into consideration in the academic and self-regulating academic processes. The results also showed some significant differences on the dimensions and variables under analysis.

Palabras clave : Ensino superior; competências de estudo; ajustamento académico; metacognição; auto-regulação.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons