213 
Home Page  

  • SciELO

  • SciELO


Análise Social

 ISSN 0003-2573

MARKUSEN, Ann    BROWN, Alan. From audience to participants: new thinking for the performing arts. []. , 213, pp.866-883. ISSN 0003-2573.

^len^aFacing excess capacity and changing demographics, theatres are struggling to maintain audiences, while their marketing and outreach strategies often fail. Our participation studies reveal that theater-goers increasingly value venues, not just performances, challenging owners and directors to curate settings as part of their offerings. People also seek active engagement in artistic creation and expression, even co-curating. But productions remain closely tied to Euro-American fine-arts conventions, rarely reflecting working-class, racial, ethnic, and youth cultures. Recent decisions to build or renovate large performing arts venues in the US and UK have taken these new sensibilities into account in a variety of ways.^lpt^aEnfrentando “muitos lugares vazios” e uma demografia em transformação, os teatros lutam para preservar os seus públicos, embora as suas estratégias de marketing e captação de audiências falhem frequentemente. Os nossos estudos sobre participação revelam que os espetadores de teatro valorizam crescentemente as salas de espetáculo, e não apenas as performances, desafiando os proprietários e diretores a adotar uma atitude curatorial relativamente aos espaços de apresentação, tornando-os parte da sua oferta. Os espetadores procuram também um envolvimento ativo na criação e expressão artísticas, inclusive na co-curadoria. No entanto, as produções teatrais permanecem profundamente ligadas às convenções artísticas euro-americanas, fazendo raramente eco das classes trabalhadoras, das culturas raciais, étnicas e da juventude. As mais recentes decisões relativas à ­construção ou renovação de grandes salas de espetáculo dedicadas às artes performativas nos Estados Unidos e no Reino Unido têm levado em conta estas novas sensibilidades de diversas maneiras.

: .

        · | |     ·     · ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License