28 4 
Home Page  

  • SciELO

  • SciELO


Nascer e Crescer

 ISSN 0872-0754 ISSN 2183-9417

SERRADO, Maria Ana; ABREU, Natacha; MENDES, Pedro Paulo    ALVES, Pedro. Bilateral transphyseal fractures: is there more than we can see?. []. , 28, 4, pp.228-231. ISSN 0872-0754.  https://doi.org/10.25753/BirthGrowthMJ.v28.i4.14702.

^len^aIntroduction: Claudication is a common complaint in children, and diagnosis of underlying etiologies is challenging. In toddlers, the most likely causes of gait alterations can be divided into five groups: inflammatory/infectious; neurologic; developmental/congenital; neoplastic; and post-traumatic. Case report: Here in is reported the case of a three-year-old boy with claudication diagnosed with bilateral proximal femoral transphyseal fractures by plain radiograph and magnetic resonance imaging. Conclusion: When a non-ambulatory child presents with femur fractures, clinical history should address specific questions to determine whether the explanation put forth can reasonably explain the injury. Prompt diagnosis is key for early treatment and prevention of potential complications.^lpt^aIntrodução: A claudicação é uma queixa frequente em crianças e o diagnóstico das etiologias associadas é desafiante. Em crianças pequenas, as causas mais prováveis de alterações da marcha podem ser divididas em cinco grupos: inflamatórias/infecciosas; neurológicas; desenvolvimentais/congénitas; neoplásicas; e pós-traumáticas. Caso clínico: É descrito o caso de um menino de três anos com claudicação, diagnosticado com fratura bilateral das fises femorais proximais através de radiografia e ressonância magnética. Conclusão: Quando uma criança que ainda não anda se apresenta com uma fratura do fémur, deve ser detalhada a história clínica e procurar responder a questões que determinem se o mecanismo descrito poderá justificar tal lesão. O diagnóstico célere é fundamental, de forma a permitir o tratamento precoce e prevenção de potenciais complicações.

: .

        · | |     ·     · ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License