18 2 
Home Page  

  • SciELO

  • SciELO


Etnográfica

 ISSN 0873-6561

KNOWLES, Caroline    BURROWS, Roger. The impact of impact. []. , 18, 2, pp.237-254. ISSN 0873-6561.

^len^aThis paper explores ways in which the new preoccupation with “impact” - understood as “influence” beyond the academy - formalised in the 2014 Research Excellence Framework (REF) in UK universities reshapes the working conditions and practices in which contemporary anthropology and sociology are produced and, ultimately, what these disciplines are able to be. It suggests that impact, in concert with broader changes in, what we might think of as, the “metricization” of higher education, reshapes the relationship between universities and government bringing new cultures of precarity to these disciplines. This paper ruminates on how impact - a new addition to the metric assemblages that now dominate universities - shapes the kinds of research we can do, as well as the conditions in which we do it. It notes the deepening competition, the narrowing of disciplines, and the emphasis on the visibility and performance of intellectual labour.^lpt^aO artigo centra-se nos modos como a nova preocupação com o “impacto” - entendido como “influência” fora da academia -, formalizada no sistema de avaliação do ensino superior do Reino Unido (2014 Research Excellence Framework - REF), transforma a produção da sociologia e da antropologia contemporâneas quanto às condições e práticas de trabalho e, em última instância, aquilo que estas disciplinas podem ser. Os autores sugerem que o impacto, acompanhando mudanças mais vastas no que pode ser concebido como a “metricização” do ensino superior, altera a relação entre as universidades e as entidades governamentais, trazendo a estas disciplinas novas culturas de precariedade. No artigo discute-se como o impacto, que agora se junta às elaborações métricas que dominam as universidades, molda os tipos de investigação que podemos fazer, bem como as condições em que a fazemos. Nota-se o aumento da competição, o estreitamento das disciplinas e a ênfase na visibilidade e desempenho do trabalho intelectual.

: .

        · | |     ·     · ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License