20 
Home Page  

  • SciELO

  • SciELO


Ex aequo

 ISSN 0874-5560

CLARKE, Victoria    PEEL, Elizabeth. From here to queer? Pitfalls and possibilities. []. , 20, pp.41-53. ISSN 0874-5560.

^len^aIn this article we consider the relationship between lesbian and gay psychology, latterly known as lesbian, gay, bisexual, trans and queer (LGBTQ) psychology and queer theory. We signal some ways that the field could become more intersectional by, for example, taking gender seriously, before turning our attention to queer theory. We explore some of the critiques of incorporating queer theory more fully into the field. In conclusion, we suggest that a tentative queering of LGBTQ psychology will provide fruitful possibilities for the future of the field.^lpt^aNeste artigo, consideramos a relação entre psicologia gay e lésbica, recentemente mais conhecida como psicologia lésbica, gay, bissexual, trans e queer (LGBTQ) e a teoria queer. Assinalamos alguns dos modos através dos quais este campo de estudo se pode tornar mais interseccional, por exemplo, levando o género mais a sério, antes de voltar a nossa atenção para a teoria queer. Exploramos algumas das críticas à incorporação da teoria queer neste campo do saber. Como conclusão, sugerimos que uma tentativa de queerização da psicologia LGBTQ criará possibilidades frutíferas para o desenvolvimento desta área.^lfr^aDans cet article nous considérons la relation entre la psychologie lesbienne et gay, plus récemment connu comme psychologie gay, lesbienne, bisexuelle, trans et queer (LGBTQ) et la théorie queer. Nous signalons quelques modalités qui permettent plus d’intersectionnalité dans ce domaine, par exemple, en prenant le genre au sérieux, avant de tourner notre attention sur la théorie queer. Nous explorons quelques critiques à l'intégration de la théorie queer dans le champ. En conclusion, nous suggérons que la queerization provisoire de la psychologie LGBTQ offrira des possibilités pour l'avenir du domaine.

: .

        · | | |     ·     · ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License