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Ex aequo

 ISSN 0874-5560

RAYNER, Francesca. Written on the body: gender, violence and queer desire in Sarah Kane's Cleansed. []. , 20, pp.55-64. ISSN 0874-5560.

^len^aThis article examines the 1998 play Cleansed, written by one of the most controversial and one of the most European of contemporary British playwrights, Sarah Kane. The three narratives within the play explore the permeability of gender and sexual identities through the central metaphor of violence. This violence is not only symptomatic of the violence involved in the assumption of any gendered or sexual identity, whether heterosexual or queer, male or female, it appears, according to Kane to also be central to processes of liberation from these norms. The article also examines Kane’s refusal to be judged either a feminist or queer writer in the light of the extreme mobility of bodily reconfiguration she promotes.^lpt^aEste artigo analisa a peça Purificados (1998) de Sarah Kane, um dos mais controversos e mais europeus dos dramaturgos ingleses contemporâneos. As três narrativas da peça exploram a permeabilidade das identidades sexuais e de género através da metáfora central da violência. Esta violência é não só resultado da violência incorporada no assumir de qualquer identidade sexual e de género, tanto heterossexual como queer, masculino como feminino, como também, segundo Kane, central nos processos de libertação destas mesmas normas. O artigo examina a recusa de Kane em ser identificada como dramaturgo feminista ou queer na perspectiva da mobilidade extrema das reconfigurações corporais que a sua obra promove.^lfr^aCet article analise la pièce Purifié (1998) de Sarah Kane, un des plus controverses e plus europeéns des auteurs de théâtre anglais contemporains. Les trois récits de la pièce explorent la permeabilité des identités sexuels e de genre à travers de la metafore centrale de la violence. Cette violence, selon Kane, marque simultanement l’assumption des identités sexuels e de genre mais aussi la liberation de ces normes. L’árticle examine le refus de Kane d’être connoté comme auteur de theatre feministe ou queer dans la perspectif de la mobilité extreme des reconfigurations corporels qu’elle defende dans son oeuvre.

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