32The inclusion of lesbian and gay populations in health research: a systematic literature review 
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Ex aequo

 ISSN 0874-5560

OSTROUCH-KAMI´NSKA, Joanna    CHMURA-RUTKOWSKA, Iwona. Home-based sex education: The case of family intergenerational relations in Poland. []. , 32, pp.183-188. ISSN 0874-5560.

^len^aIn school practice, sex education is often a field of stereotypes. Also, very little is known about the quality and content of home-based sex education. Therefore, the objective of this research was the analysis of gender socialization experiences of young men and women in their families of origin. The quantitative and qualitative analyses of very detailed questionnaires were made in the context of the «null curriculum» theory proposed by Eisner (1979). The research showed that, in families, of every fifth man and every sixth woman, sexuality and sex activity were taboo topics. Parents tended to educate - mostly according to gender stereotypes - girls rather than boys, who gained their knowledge about sex either from peers or erotic media.^lfr^aDans les pratiques scolaires, l’éducation sexuelle fait souvent l’objet de stéréotypes. De même, beaucoup reste à apprendre sur la qualité et le contenu de l’éducation sexuelle dans le cadre familial. Par conséquent, l’objectif de cette recherche a été d’analyser les expériences de socialisation genrée de jeunes femmes et jeunes hommes, dans leurs familles d’origine. L’analyse quantitative et qualitative de questionnaires repose sur la théorie du «curriculum nul» d’Eisner (1979). Les résultats montre que, pour tous les cinq hommes et toutes les six femmes, la sexualité et l’activité sexuelle sont des sujets tabou au niveau familial. Les parents eduquent - en se basant sur les stéréotypes de genre - les filles, plus que les garçons. Ces derniers accumulent de la connaissance sur le sexe soit des pairs, soit des médias érotiques.^lpt^aNa prática escolar, a educação sexual é habitualmente um campo fértil para os estereótipos. Sabe-se pouco também acerca da qualidade e conteúdos da educação sexual realizada em contexto familiar. Por este motivo, o objetivo da presente investigação consiste em analisar as experiências de socialização em função do género de homens e de mulheres jovens nas suas famílias de origem. As análises quantitativas e qualitativas de dados, recolhidos através de questionários, foram feitas no âmbito da teoria do «currículo nulo» de Eisner (1979). A investigação mostrou que para um quinto dos homens e para um sexto das mulheres a sexualidade e a atividade sexual eram tabu. Pais e mães tendiam a educar - em consonância com os estereótipos de género - mais as raparigas do que os rapazes, procurando estes informar-se junto dos pares e dos meios de comunicação eróticos.

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