38 
Home Page  

  • SciELO

  • SciELO


Cadernos de Estudos Africanos

 ISSN 1645-3794

SHENGA, Carlos    PEREIRA, Amílcar. The effect of electoral violence on electoral participation in Africa. []. , 38, pp.145-165.   11--2021. ISSN 1645-3794.

^a

Systematic African studies have revealed that electoral violence tends to have a negative impact driving Africans away from participating in elections. However, by using a multidimensional approach to electoral violence and electoral participation, combined with a recent dynamic from the 2016 to 2018 Afrobarometer public opinion surveys of 33 African countries, this study finds the opposite. Africans who perceived electoral violence were more likely to attend an election campaign rally and vote. Instead of being used by the incumbent to prevent the opposition supporters from voting, electoral violence appears to motivate those who perceive it to participate. However, whilst election violence may increase electoral participation, this malpractice is not conducive for consolidating democracy or fostering support for, or satisfaction with, democracy.

^len^a

Estudos africanos sistemáticos mostraram que a violência eleitoral tende a ter um impacto negativo, levando os africanos a não participar nas eleições. Através do uso de uma perspetiva multidimensional no estudo da violência eleitoral e participação eleitoral, combinado com a dinâmica recente dos inquéritos de opinião pública do Afrobarómetro de 2016 e 2018 de 33 países africanos, este estudo conclui o oposto. Os africanos que perceberam violência eleitoral tendiam mais a participar nas campanhas eleitorais e a votar. Em vez de ser usada pelo titular do poder para impedir os apoiantes da oposição de votar, a violência eleitoral parece motivar aqueles que a percebem a participar nas eleições. No entanto, embora a violência eleitoral possa aumentar a participação eleitoral, esta má prática não é conducente à consolidação democrática ou promoção da, ou satisfação com, a democracia.

^lpt

: .

        · | |     ·     · ( pdf )