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Revista de Gestão dos Países de Língua Portuguesa

 ISSN 1645-4464

SOARES, Carlos Alberto Pereira; MAGALHAES, Marcelo; SILVA, Wainer    MALLMAN, Dorval. Enterprise maturity and successful business process orientation projects. []. , 17, 1, pp.20-36. ISSN 1645-4464.

^len^aAccording to business process management (BPM), organizations should be oriented to optimize their business processes using the best technology available. Strategic management maturity (SMM) can be understood as the stage the organizations achieve when they use the best practices related to strategy to their business area. Business process orientation (BPO) stimulates the BPM effort and uses BPM as reference and tool. In this article, it is suggested that BPO projects using BPM information to have a successful impact depends on the SMM level of the organization where the project happened. A research was conducted in eleven Brazilian companies. Seven variables were used to measure the SMM level and four variables to evaluate the impact of the BPO projects. The conclusion was that the higher the SMM level of company, the higher is the positive impact of the BPO project.^lpt^aO gerenciamento de processos de negócio (BPM, no acrónimo em inglês) é uma abordagem de gestão que estimula as organizações se voltarem para a otimização dos seus processos de negócio com o uso intensivo das melhores tecnologias disponíveis. A maturidade de gestão estratégica (SMM) pode ser entendida como o estágio que as organizações obtêm no uso das melhores práticas relacionadas à estratégia para a sua área de negócio. A orientação a processos de negócio (BPO) estimula o esforço BPM e usa BPM como referência e ferramenta. Neste artigo, sugere-se que um impacto bem sucedido de projetos de BPO que usam informações de BPM depende do nível de SMM da organização onde o projeto for realizado. Foi realizada uma pesquisa em onze empresas brasileiras, utilizando sete variáveis ​​para medir o nível de SMM e quatro variáveis ​​para avaliar o impacto dos projetos de BPO. A conclusão foi que quanto maior o nível de SMM da empresa, maior o impacto positivo do projeto BPO.^les^aLa gestión de procesos de negocio (BPM, el acrónimo en inglés) es un enfoque de gestión que estimula a las organizaciones a volver a la optimización de sus procesos de negocio con el uso intensivo de las mejores tecnologías disponibles. La madurez de la gestión estratégica (SMM) puede ser entendida como la etapa que las organizaciones obtienen en la utilización de mejores prácticas relacionadas con la estrategia para su área de negocio. La orientación a processos de negocio (BPO) estimula el esfuerzo BPM y utiliza BPM como referencia y herramienta. En este artículo, se sugiere que un impacto exitoso de proyectos BPO que utilizan informaciones de BPM depende del nivel de SMM de la organización donde el proyecto fue realizado. Se realizo una investigación en once empresas brasileñas, utilizando siete variables para medir el nivel de SMM y cuatro variables para evaluar el impacto de los proyectos de BPO. La conclusión fue que cuanto más grande es el nivel de SMM de la empresa, mayor es el impacto positivo del proyecto BPO

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