9 
Home Page  

  • SciELO

  • SciELO


Revista Lusófona de Educação

 ISSN 1645-7250

RODRIGUES, Verone Lane. Pedagogia da Humanidade: por uma Epistemologia Feminina Freiriana. []. , 9, pp.51-59. ISSN 1645-7250.

^lpt^aEste artigo trata da construção do conhecimento sob uma perspectiva feminina a partir de uma formulação pedagógica inspirada nas idéias de Paulo Freire. A teoria freiriana relida sob o prisma da Teoria da Civilização do Oprimido considera as mulheres oprimidas como enunciadoras da ciência e da epistemologia e não apenas alvo de suas enunciações.^len^aThis article treats on the construction of the knowledge under a feminine perspective from an inspired pedagogical formularization in the ideas of Paulo Freire. The freirian theory, (re) read under the prism of a Theory of the Civilization of the Oppressed, considers oppressed women as announcers of science and epistemology and not only as an object of another’s enunciations.

: .

        · | |     · |     · ( pdf )