7 3 
Home Page  

  • SciELO

  • SciELO


Motricidade

 ISSN 1646-107X

DOUSSOULIN, A.    REHBEIN, L.. Motor imagery as a tool for motor skill training in children. []. , 7, 3, pp.37-43. ISSN 1646-107X.

^len^aThe present study aimed at checking the effectiveness of motor imagery on children's motor training. A total of 64 students aged 9 to 10 years, enrolled in three different 4th grade classes, participated in the study. Subjects in the modeling group were asked to view the video recording of an expert performing the task; those in the physical practice group were trained through the actual execution of the task; and subjects in the imagery group, were trained based solely on motor imagery. The task consisted of throwing a ball towards a target. Performance of subjects before and after training was assessed. Results showed improvements for all three groups. However, motor imagery and modeling groups obtained significantly higher mean scores than the physical practice group. Results are discussed in terms of the potential of motor imagery as a training tool in children.^lpt^aO presente estudo teve como objectivo investigar a eficácia da imaginação motora na formação motora em crianças. Um total de 64 estudantes entre 9 e 10 anos, inscritos em três diferentes turmas do 4º ano de escolaridade, participaram no estudo. Foi solicitado às pessoas do grupo modelagem que vissem a gravação de um vídeo de um expert realizando a tarefa; aqueles do grupo de prática física foram treinados através da execução real da tarefa; os sujeitos do grupo imaginação receberam treino baseado unicamente na imaginação motora. A tarefa consistiu em jogar uma bola em direcção a um alvo. O comportamento dos sujeitos foi avaliado antes e depois do treino. Os três grupos mostraram melhoria em seus resultados; porém, o grupo de imaginação motora e o grupo modelagem obtiveram pontuações significativamente mais altas que o grupo de prática física. Os resultados são discutidos em termos do potencial da imaginação motora como uma ferramenta de treino em crianças.

: .

        · | |     ·     · ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License