6Gestión de crisis en el turismo: la cara emergente de la sostenibilidad 
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Revista Encontros Científicos - Tourism & Management Studies

 ISSN 1646-2408

ALARCON, Pilar; GONZALEZ, Eva M.    PEREZ, Javier R.. Residential Tourism in the South of Spain: An Approach towards Consumption. []. , 6, pp.36-48. ISSN 1646-2408.

^len^aThis paper contributes to the residential tourism literature by analyzing possible influences on the choice of length of stay, since this factor is the main variable used in conceptualization studies to differentiate the tourism classification of the activity. Based on a bibliographical review and on the World Tourism Organization definition of tourism, this paper establishes a primary starting point. Then, a structural equation model is adopted to measure the influence of product features and destination image on the length of stay decision. The scope of this study is the British and Nordic generating markets, and the Andalusia region of southern Spain as destination market. The findings suggest that, while perception of product features directly affects the length of stay decision, this election appears to be less influenced by destination image; however, this decision is nevertheless indirectly influenced by destination image.^lpt^aEste artigo dá um contributo à literatura sobre o turismo residencial ao analisar possíveis influências na escolha da duração da estadia, já que este factor é a principal variável usada em estudos de conceptualização para diferenciar a classificação turística da actividade. Baseado numa revisão bibliográfica e na definição de turismo da Organização Mundial de Turismo, este artigo estabelece um ponto de partida. Seguidamente é adoptado um modelo de equação para medir a influência das características do produto e da imagem do destino na decisão da duração da estadia. Os alvos deste estudo são os mercados emissores britânico e nórdico e, como mercado receptor, a região da Andaluzia e o sul de Espanha. Os resultados sugerem que, enquanto a percepção das características do produto influencia directamente a decisão da duração da estadia, esta escolha parece ser menos influenciada pela imagem do destino. Contudo, esta decisão é, apesar disso, indirectamente influenciada pela imagem do destino.

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