5 9Custodia del vacío: la negación de la imagen en la obra de Irma Álvarez Laviada 
Home Page  

  • SciELO

  • SciELO


Revista :Estúdio

 ISSN 1647-6158

OLIVEIRA, Ronaldo Alexandre de. O Sentido Dialógico e Transformador da Obra de Mônica Nador. []. , 5, 9, pp.170-178. ISSN 1647-6158.

^lpt^aO objetivo deste artigo é tecer uma reflexão sobre um recorte da produção da artista visual brasileira Mônica Nador. Amparado sobre os conceitos de Estética Conectiva (Suzi Gablik, 2005) e de Dialogicidade (Paulo Freire, 1987), este artigo entrelaça as ideias dos referidos autores com o processo de criação de Nador, em que a artista abandona os modos tradicionais e individuais de se fazer arte e envereda a criar com o outro de maneira coletiva. Deste modo, Nador reinventa a si, estabelecendo uma conexão social, onde o outro assume um papel de protagonista diante deste fazer.^len^aThe aim of this article is to present a reflection on some aspects of the visual production of Brazilian artist Mônica Nador. Based on the concept of Connective Aesthetics (Suzi Gablik, 2005), and of Dialogicity (Paulo Freire, 1987), this article intertwines the ideas of these authors with the process of creation of Nador, in which the artist abandons traditional and individual modes of art creation and invests in the collective processes of creation with the other. In this way, Nador reinvents herself and establishes a social connection in which the other assumes a central role concerning the practice of art.

: .

        · | |     · |     · ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License