au21Musical Politics: Protest and Dissent in Aotearoa New ZealandIntergenerational struggles and technological dramas of the neobakala music scene 
Home Page  

  • SciELO

  • SciELO


CIDADES, Comunidades e Territórios

 ISSN 2182-3030

GUERRA, Paula    ALVAREZ-CUEVA, Priscila. ‘Dio$ No$ Libre Del Dinero’. Um ensaio acerca dos cruzamentos entre as retóricas pós-feministas e as indústrias (pós)culturais na obra de Rosalía. []. , au21, pp.60-74.   20--2021. ISSN 2182-3030.  https://doi.org/10.15847/cct.23453.

^a

Este artigo tem como objetivo último discutir e perspetivar as formas pelas quais Rosalía, enquanto artista, aciona um conjunto ampliado de narrativas pós-feministas, não só nas suas letras, mas também nos seus videoclipes neste contexto de modernidade tardia. Assim, mantendo o princípio de que as retóricas pós-feministas são abrangentes e multifacetadas, foram analisadas quatro canções: “Malamente” (2018), “Yo x Ti, Tu x Mi” (2019), “Aute Cuture” (2019) e “Juro Que” (2020)1. Desta forma, intentámos aferir da(s) dualidade(s) que pauta o discurso artístico de Rosalía, indo, assim, ao encontro de uma dialógica entre as indústrias (pós)culturais e o discurso sociológico acerca dos objetos, narrativas e imagéticos criativos delas emergentes.

^lpt^a

The ultimate aim of this article is to discuss and perspective the ways in which Rosalía, as an artist, triggers an expanded set of post-feminist narratives, not only in her lyrics, but also in her video clips in this context of late modernity. Thus, maintaining the principle that post-feminist rhetoric is comprehensive and multifaceted, four songs have been analysed: "Malamente" (2018), "Yo x Ti, Tu x Mi" (2019), "Aute Cuture" (2019) and "Juror Que" (2020). In this way, we intended to assess the duality(ies) that guide Rosalía's artistic discourse, thus meeting a dialogic between the (post)cultural industries and the sociological discourse about the objects, narratives and creative imagery emerging from them.

^len

: .

        · | |     · |     · ( pdf )