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Tourism & Management Studies

 ISSN 2182-8458

SAß, Juliane. Online Advertising in the Tourism Industry and its Impact on Consumers: A Study to Investigate Online Advertising Tools, the Degree of Usage and Customer Preferences. []. , 7, pp.101-107. ISSN 2182-8458.

^len^aThe study depicts the various tools of online advertising and their effects on customers, in particular tourists to the Algarve region in Portugal. The purpose of this study is to find out about the degree of Internet usage of travelers and tourists as well as their preferences in online advertising. Furthermore, modern online marketing methods are researched and compared in order to find the most successful ones. Current trends and most effective online advertising methods are researched through secondary literature, a personal interview with the marketing & sales manager of the ROBINSON Club Quinta da Ria in Portugal and a survey. Altogether 248 tourists were questioned at Faro airport in Portugal. Through the investigation it is found that the majority of tourists to the Algarve region uses and prefers the Internet as a medium to gain travel relevant information and to book a holiday. The literature review describes all components of online advertising such as Search Marketing, interactive advertising, online public relations, viral marketing, opt-in email marketing and online partnerships. Out of these methods, Search Marketing, especially sponsored listings, generate rejection, if compared to organic ranking results. Furthermore, tourists have negative attitudes towards banner and pop-up advertising and consider them as Spam. Opt-in E-mail marketing on the other hand generates positive perceptions and as a result is one of the most successful online marketing methods. The use of social media represents a very effective, widely spread and well-liked communication and advertising tool. In general, tourists have more negative attitudes towards advertising on the Internet.^lpt^aO estudo descreve as várias ferramentas de publicidade online e seus efeitos nos clientes, em particular nos turistas do Algarve em Portugal. O objetivo deste estudo é averiguar o grau de utilização da Internet por parte de viajantes e turistas, bem como as suas preferências em relação à publicidade online. Além disso, os modernos métodos de marketing on-line são pesquisados e comparados, a fim de se encontrar os mais bem sucedidos. As tendências atuais e os mais eficazes métodos de publicidade on-line são pesquisados por meio da revisão da literatura, uma entrevista pessoal com o gerente de marketing e vendas do Robinson Club Quinta da Ria em Portugal e através de um inquérito. Ao todo 248 turistas foram inquiridos no aeroporto de Faro. Foi possível verificar que a maioria dos turistas no Algarve usa e prefere a Internet como um meio para obter informação relevante da viagem e reservar as férias. A revisão da literatura descreve todos os componentes de publicidade online, tais como Marketing de Busca, publicidade interativa, relações públicas online, marketing viral, opt-in mail marketing e parcerias on-line. Destes métodos, o Marketing de Busca, sobretudo listagens patrocinadas, gera rejeição, se comparado com os resultados orgânicos de classificação. Além disso, os turistas têm atitudes negativas em relação à publicidade banner e pop-up e consideram-nas spam. Opt-in E-mail marketing, por outro lado, gera uma percepção positiva e consequentemente é um dos mais bem sucedidos métodos de marketing on-line. O uso dos mídias sociais representa uma forma de comunicação e ferramenta de publicidade muito eficaz, amplamente difundida, e do agrado dos utilizadores. Em geral, os turistas têm atitudes mais negativas em relação à publicidade na Internet.

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