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Tourism & Management Studies

 ISSN 2182-8458

REYNOLDS, Paul. Hotel companies and corporate environmentalism. []. , 9, 1, pp.07-12. ISSN 2182-8458.

^len^aHotels consume a huge amount of resources in the way of energy and water, and many are built in fragile environments. Despite the strong interest in environmental sustainability, hotel companies have an uneasy relationship with trying to ensure green credentials while pleasing their customers and maintaining competitive advantage. How do hotel companies devise and manage their strategies in their relationship with the natural environment? What are the factors that influence their choice? This paper identifies four important antecedents to corporate environmentalism and examines them within political/economic framework bounded by stakeholder theory. The emergence of environmental issues and the implications for strategy are debated and the theoretical and practical implications of integrating environmental issues into corporate strategies are discussed.^lpt^aOs hotéis consomem uma grande quantidade de recursos na forma de energia e de água, e muitos hotéis são construídos em ambientes frágeis. Apesar do forte interesse na sustentabilidade ambiental, as empresas hoteleiras têm uma relação difícil com o compromisso de, por um lado, garantir credenciais ambientais e ao mesmo tempo agradar aos seus clientes e manter a vantagem competitiva. Como é que as empresas hoteleiras concebem e gerem as suas estratégias no seu relacionamento com o meio ambiente natural? Quais são os fatores que influenciam a sua escolha? Este documento identifica quatro antecedentes importantes para o ambientalismo empresarial e analisa-os no quadro político/económico delimitado pela teoria dos stakeholders. O surgimento das questões ambientais e as implicações para a estratégia são debatidas, assim como as implicações teóricas e práticas de integração das questões ambientais nas estratégias das empresas.

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