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Tourism & Management Studies

 ISSN 2182-8458

SANTOS, Maria A.O. Dos. Investigating the influence of reference group judgements of global warming on consumers. []. , 9, 1, pp.80-84. ISSN 2182-8458.

^len^aObjective:To examine the influence of different reference group judgments of global warming on consumers.  Methodology: A scale measuring the influence of reference group judgments’ on consumers was developed using secondary research. The scale was evaluated by renowned researchers and a statistician. It was pretested prior to being administered to consumers using mall intercept548 responses were obtained and the data analyzed usingIBM SPSS Statistics version 20.0. The Cronbach alpha for the reference group scale is 0.889. Findings: Descriptive statistics revealed that the greatest reference group influence on consumers about global warming was experts in the field. Independent t-test results on gender revealed that there were no statistically significant differences in responses between males and females, while one way ANOVA tests revealed that there were significant differences in responses between groups belonging to different ethnic groups and generation cohorts. However there were no significant differences in responses with groups having different levels of education using the one-way ANOVA. Conclusions: Reference group judgments’ of global warming can be used to influence consumers in relation to global warming. Experts in the field appear to be the best option. Using reference group judgments and segmenting consumers on the basis of generation cohort and ethnic group may be beneficial in trying to influence certain groups of consumers in relation to global warming. However segmenting consumers on the basis of sex and education in order to use reference group influence does not appear beneficial since there is no difference in their responses.^lpt^aObjetivo: analisar a influência das opiniões e críticas dos diferentes grupos de referência do aquecimento global sobre os consumidores. Metodologia: Uma escala para medir a influência das opiniões e críticas do grupo de referência sobre os consumidores foi desenvolvido por meio de pesquisa secundária. A escala foi avaliada por pesquisadores de renome e um estatístico. Foi sujeita a um pre-teste antes de aplicada aos consumidores em centros comerciais. 548 respostas foram obtidas e os dados foram analisados ​​usando o IBM SPSS Statistics versão 20.0. O alfa de Cronbach para a escala grupo de referência é 0,889. Resultados: estatísticas descritivas revelaram que a maior influência do grupo de referência sobre o aquecimento global sobre os consumidores vinha dos especialistas na área. Resultados do teste t independente de gênero revelaram que não houve diferenças estatisticamente significativas nas respostas entre respondentes do sexo masculino e feminino, enquanto a análise de variância simples (ANOVA one-way) revelou que houve diferenças significativas nas respostas entre grupos pertencentes a diferentes grupos étnicos e grupos etários. No entanto, não houve diferenças significativas nas respostas dos grupos com diferentes níveis de ensino usando a análise de variância simples (ANOVA one-way). Conclusões: As opiniões e críticas do grupo de referência do aquecimento global podem ser utilizadas para influenciar os consumidores em relação ao aquecimento global. Especialmente quando são especialistas na área. A utilização das opiniões e críticas do grupo de referência e a segmentação dos consumidores com base nos grupos etários e étnicos pode ser benéfica na tentativa de influenciar certos grupos de consumidores em relação ao aquecimento global. No entanto, a segmentação dos consumidores em função do sexo e da educação, a fim de usar a influência do grupo de referência não parece benéfica, já que não há nenhuma diferença nas suas respostas.

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