11 1 
Home Page  

  • SciELO

  • SciELO


Tourism & Management Studies

 ISSN 2182-8458

FILIPOVA, Milena Kirilova. Relationship between corporate culture and competitive power of the companies in the tourism industry. []. , 11, 1, pp.98-103. ISSN 2182-8458.

^len^aThe major objective of this research is to clarify the contents implied in the concept “corporate culture”, to study the level of development of corporate culture and the formation of mission in the tourist companies in Bulgaria, to explore the psychological climate and motivation factors as well as to throw light upon the relationship between corporate culture and competitive power in tourism. The major research methods used in this work are the method of analysis and synthesis, method of comparison, and inquiry survey. The major outcomes achieved by this work are: 1. A clear distinction is made between the internal and external aspect of corporate culture in tourism; 2. The degree of development of corporate culture is established, as well as of the formation of a mission in the tourist companies in South Bulgaria; 3. The factors influencing the level of corporate culture in tourism are established; 4. The relationship between the corporate culture and the competitive power of tourism is clarified. These outcomes can be directly applied and used by the managers for the establishment of corporate culture or enhancement of its level in the tourism companies in South Bulgaria.^lpt^aO principal objetivo desta pesquisa é esclarecer os conteúdos implícitos no conceito de "cultura corporativa", para estudar o nível de desenvolvimento da cultura corporativa e a formação de missão nas empresas turísticas na Bulgária, explorar o clima de motivação e fatores psicológicos, assim como para lançar luz sobre a relação entre cultura corporativa e poder competitivo no turismo. Os principais métodos de pesquisa utilizados neste trabalho são o método de análise e síntese, o método de comparação, e inquirição por questionário. Os principais resultados alcançados por este trabalho são: 1. É feita uma clara distinção entre o aspeto interno e externo da cultura corporativa no turismo; 2. É estabelecido o grau de desenvolvimento da cultura corporativa, bem como da formação de uma missão nas empresas turísticas no sul Bulgária; 3. Estabeleceram-se os fatores que influenciam o nível de cultura empresarial no turismo; 4. É esclarecida a relação entre a cultura corporativa e o poder competitivo do turismo. Estes resultados podem ser diretamente aplicados e utilizados pelos gestores para a criação da cultura corporativa ou melhoria do seu nível nas empresas de turismo no sul da Bulgária.

: .

        · | |     ·     · ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License