11 1Analysis of corporate volunteering in internal market orientation and its effect on job satisfaction 
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Tourism & Management Studies

 ISSN 2182-8458

FIGUEIREDO, Vanessa    ANA OLIVEIRA, Brochado. Assessing the main determinants of entrepreneurship in Portugal. []. , 11, 1, pp.182-190. ISSN 2182-8458.

^len^aWithout question, entrepreneurship is present in all spheres of our lives, especially in economic and social areas. This field is significant in the development of societies and is also considered a useful tool in promoting innovation and job creation in many countries. For this reason, it needs to be promoted as a central component of economic growth. As a result, the creation of new businesses or projects and the promotion of self-employment have been stimulated by public and private organisations. The goal of this research is to determine what triggers individuals to be actively involved in entrepreneurial activity in the initial phases, based on a survey by Global Entrepreneurship Monitor conducted in Portugal, in 2012. The results of this analysis revealed that early-stage entrepreneurial activity is associated with younger (25-34 years old) males, who have a medium to higher level of household income, as well as diplomas. They are self-employed, and they have loose ties to other entrepreneurs. They perceive themselves as possessing entrepreneurial skills and have a low level of perceived risk and a positive personal attitude towards individual innovation.^lpt^aÉ indiscutível que o empreendedorismo está presente em todas as esferas da nossa vida, principalmente nas esferas económica e social. Esta temática é importante não apenas para o desenvolvimento das sociedades, sendo também considerada uma ferramenta útil na promoção da inovação e na criação de emprego em diferentes países. Por essa razão, é importante contribuir-se para a sua promoção como um elemento central do crescimento económico. Assim, a criação de novos negócios ou projectos e a promoção do próprio emprego têm vindo a ser estimulados por organizações públicas e privadas. O objectivo deste trabalho é determinar o que desencadeia os indivíduos a tornarem-se activamente envolvidos na actividade empreendedora numa fase inicial, com base no inquérito do Global Entrepreneurship Monitor aplicado em Portugal em 2012. Os resultados desta análise revelaram que a actividade empreendedora nascente está associada ao sexo masculino, a ser jovem (25-34 anos de idade), a possuir um rendimento familiar médio a elevado e qualificações académicas, a ser trabalhador por conta própria, a conhecer empreendedores, a apreender competências empreendedoras percebidas, a ter um baixo nível de risco percebido e a possuir uma atitude pessoal positiva face à inovação individual.

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