12 1Health Tourism: Conceptual Framework and Insights from the Case of a Spanish Mature Destination 
Home Page  

  • SciELO

  • SciELO


Tourism & Management Studies

 ISSN 2182-8458

BAKER, David McA.    FULFORD, Mark D.. Cruise passengers’ perceived value and willingness to recommend. []. , 12, 1, pp.74-85. ISSN 2182-8458.  https://doi.org/10.18089/tms.2016.12108.

^len^aThis paper evaluates cruise passengers perceived value, satisfaction and willingness to recommend a cruise to someone. Passengers aboard an underway ship cruising the Caribbean were surveyed. Regression analyses revealed that, not surprisingly, perceived value and service quality aboard the ship are key determinants of willingness to recommend a cruise to someone else. More interestingly, however, the quality of the food aboard the ship and the degree to which cruisers found the destinations to be relaxing were also significant indicators. Implications for future research and practical recommendations to cruise operators are discussed.^lpt^aEste artigo avalia o valor percebido, a satisfação e a vontade de recomendar por parte dos passageiros de cruzeiro. Valor percebido, satisfação e vontade de recomendar um cruzeiro para alguém. Para o efeito foi aplicado um inquérito a passageiros bordo de um navio de cruzeiro nas Caraíbas. Análises de regressão revelaram que, não surpreendentemente, valor e serviço de qualidade percebida a bordo do navio são os principais determinantes da disposição de recomendar um cruzeiro a outra pessoa. Mais interessante, no entanto, a qualidade da comida a bordo e a medida em que os inquiridos consideraram os destinos relaxantes também foram indicadores significativos. Implicações para futuras pesquisas e recomendações práticas para os operadores de cruzeiros são discutidas.

: .

        · | |     ·     · ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License