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Tourism & Management Studies

 ISSN 2182-8458

CONTREIRAS, Joaquim Pinto; MACHADO, Virgílio Miguel    DUARTE, Ana Patrícia. Corporate social responsibility in tourism: The case of Zoomarine Algarve. []. , 12, 1, pp.127-135. ISSN 2182-8458.  https://doi.org/10.18089/tms.2016.12113.

^len^aThis study had a threefold purpose. First, it sought to examine the opinion of three important stakeholders - employees, visitors and members of the local community - about the corporate social responsibility (CSR) practices of the theme park, Zoomarine Algarve. Second, this study evaluated the perceptions of the public regarding the impact of the company’s activities on regional development and environmental awareness. Last, the study sought to understand if stakeholders’ opinions regarding this company’s engagement in CSR practices are related to the impacts attributed to Zoomarine Algarve’s regular functions. The methodology comprised quantitative research based on a survey administered to convenience samples of the target groups (n = 405). The results reveal that stakeholders have an extremely positive view of the theme park’s engagement in CSR practices and feel that it contributes significantly to regional development, as well as to raising the environmental awareness of visitors and local communities. The findings also show that perceptions of CSR engagement are positively related with perceived impacts.^lpt^aEste estudo teve um triplo propósito. Primeiro, examinar a opinião de três importantes partes interessadas - empregados, visitantes e membros da comunidade local - sobre as práticas de responsabilidade social empresarial (RSE) do Zoomarine Algarve. Segundo, avaliar as perceções destes públicos relativamente ao impacto das atividades desta empresa no desenvolvimento regional e ao nível da sensibilização ambiental. Terceiro, perceber se as opiniões das partes interessadas relativamente ao envolvimento da empresa em práticas de RSE estão relacionadas com os impactos que são atribuídos ao seu funcionamento. A metodologia envolveu uma pesquisa quantitativa baseada na aplicação de um inquérito a amostras de conveniência dos grupos-alvo (n total=405). Os resultados revelaram que as partes interessadas apresentam uma visão bastante positiva do envolvimento do parque temático em práticas de RSE e consideram que o mesmo contribui de forma importante para o desenvolvimento regional e para a sensibilização ambiental de visitantes e comunidade local. Os resultados revelaram também que as perceções de envolvimento em RSE estão positivamente associadas aos impactos percebidos.

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