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Tourism & Management Studies

 ISSN 2182-8458 ISSN 2182-8466

CASADO-MOLINA, Ana-María; RAMOS, Célia M.Q.    CABRERA, Francisco. Managing Relational Capital for the Sustainability of the Energy Sector in the Social Media. []. , 14, 3, pp.85-93. ISSN 2182-8458.  https://doi.org/10.18089/tms.2018.14308.

^len^aVarious management models have been proposed for intangible business assets in this new digital era. However, these models do not consider the relationships between intangible assets in business management, or their effect. This work has two main objectives: first, to show the effect of intangi-ble assets as expressed in digital media related to energy brands; second, to demonstrate the rela-tionships between the emotions, experiences and attitudes of the audiences. To do so, a novel model of intangibles is proposed and applied to the energy sector using IBEX 35 data. In this sce-nario, we determine that users' experiences extracted from digital environments have significant relationships with one of the most important intangibles in the energy business, namely emotion.^lpt^aVários modelos de gestão foram propostos para ativos de negócios intangíveis nesta nova era digi-tal. No entanto, esses modelos não consideram as relações entre ativos intangíveis na gestão ou os seus efeitos. Este estudo tem dois objetivos principais: primeiro, mostrar o efeito dos ativos intan-gíveis expressos nos meios digitais relacionados com as marcas associadas ao setor económico da energia; segundo, demonstrar as relações entre as emoções, experiências e atitudes do público. Para esse efeito, é proposto um novo modelo de gestão de intangíveis aplicado ao setor de energia utili-zando dados do IBEX 35. Nesse cenário, concluímos que as experiências dos utilizadores extraídas de ambientes digitais têm relacionamentos significativos com um dos intangíveis mais importantes no negócio de energia, ou seja, a emoção.

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