15 2Analysis of the influence of cultural distance on the intention to visit Spain as a tourist destination 
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Tourism & Management Studies

 ISSN 2182-8458 ISSN 2182-8466

PAROLIN, Carolina Fiuza    BOEING, Ricardo. Consumption of experiences in boutique hotels in the context of e-WOM. []. , 15, 2, pp.33-45. ISSN 2182-8458.  https://doi.org/10.18089/tms.2019.150203.

^len^aThe postmodern society is characterized by consumers’ hedonistic behavior and values consumption of experiences as a form of differentiation and social elevation. This study aims to understand consumers’ online manifestations of experiences related to boutique hotels and motivations for engaging in electronic word-of-mouth. It is related to studies on experiential consumption and understanding of postmodern individuals. It adopts netnography as a basis for collecting data and analyzing post-consumption behavior in boutique hotels. This study conducted participant observation of online manifestations of boutique hotels’ consumers. Moreover, computermediated speech analysis, image analysis of virtually extracted data, and discourse analysis of interviews with users identified from previous interactions and online postings were conducted. This research presents a different perspective from Pine and Gilmore’s approach by utilizing the experience economy, postmodern consumer analysis, and boutique hotel concepts. It was observed that exclusivity and privacy are central elements determining consumers’ choice and definition of boutique hotels. However, online manifestations result in exhibitionist and paradoxical behavior.^lpt^aA sociedade pós-moderna é caracterizada pelo comportamento hedonista dos consumidores e valoriza o consumo de experiências como uma forma de diferenciação e elevação social. O presente estudo tem como objetivo entender as manifestações on-line de experiências de consumidores relacionadas à hotéis boutique e as motivações para o uso do boca a boca eletrônico (e-WOM). A pesquisa está relacionada à estudos sobre experiência de consumo e compreensão do sujeito pós-moderno, adota a netnografia como base para coleta de dados e análise do comportamento pós-consumo em hotéis boutique. O estudo foi conduzido por meio da observação participante de manifestações online de consumidores de hotéis boutique. Além disso, foram realizadas análises do discurso mediado por computador, análise de imagens de dados e análise de discurso extraído de entrevistas com usuários identificados a partir de interações evidentes e publicações on-line. Esta pesquisa apresenta uma nova perspectiva a partir da abordagem de Pine e Gilmore, utilizando a economia da experiência, a análise pós-moderna do consumidor e os conceitos de hotéis boutique como abordagem. Observou-se que exclusividade e privacidade são elementos centrais que determinam a escolha e a definição de hotéis boutique pelos consumidores, contudo as manifestações online resultam em comportamento exibicionista e paradoxal.

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