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Tourism & Management Studies

 ISSN 2182-8458 ISSN 2182-8466

DIAS, Gabriela Nobre; DEMO, Gisela; SCUSSEL, Fernanda    WATANABE, Eluiza Alberto de Morais. The Magical World of Disney: building relationships with clients from the brand personality. []. , 16, 1, pp.39-49. ISSN 2182-8458.  https://doi.org/10.18089/tms.2020.160104.

^len^aThe purpose of this study is to evaluate the relationship between brand personality and customer relationship perception in the Tourism and Hospitality Industry. We performed a survey with 283 Brazilian visitors of Disney parks, using Structural Equation Modeling. Brand personality, the second-order factor, was formed by first-order factors (Credibility, Joy, Sophistication, Audacity and Sensitivity), all of them with positive effects on customer relationship perception. The prediction was 29%, considered a great effect. Hence, we confirm the relation between brand personality and relationship perception and the Credibility dimension as the main driver of long-term relationships in the T&H sector. Our discussion contributes to the body of knowledge of relationship marketing and branding, especially in identifying the nature of the relationship between these marketing variables. Research on brand management can benefit from our results since they put light into the interaction between brand and customers, and the main aspects sustaining these interactions.^lpt^aO propósito deste artigo é avaliar a relação entre personalidade de marca e percepção de relacionamento do consumidor na indústria de Turismo e Hospitalidade. Realizou-se uma survey com 283 visitantes brasileiros dos parques da Disney, usando a técnica de modelagem por equações estruturais. A personalidade de marca, o fator de segunda ordem, foi formada pelos fatores de primeira ordem (Credibilidade, Alegria, Sofisticação, Audácia e Sensibilidade), todos com efeitos positivos na percepção de relacionamento do consumidor. A predição foi de 29%, considerada um grande efeito. Assim, confirmou-se a relação entre personalidade de marca e percepção de relacionamento, sendo a dimensão Credibilidade o principal preditor de relacionamentos duradouros no setor de T&H. A discussão contribui com a linha de conhecimento do marketing de relacionamento e branding, especialmente na identificação da natureza da relação entre essas variáveis. A pesquisa em gerenciamento de marca pode beneficiar destes resultados, uma vez que eles destacam as interações entre marcas e consumidores e os principais aspectos que sustentam tais interações.

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