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Tourism & Management Studies

 ISSN 2182-8458 ISSN 2182-8466

KAPTANGIL, Kerem; ASAN, Kübra    KINAY, Aysun Gargaci. The effect of the cyberloafing behaviors of tourism business employees on business motivations and organizational identification. []. , 17, 1, pp.31-43.   31--2021. ISSN 2182-8458.  https://doi.org/10.18089/tms.2021.170103.

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With the development of communication technologies, cyberloafing, which means the use of tools such as telephone, tablet, or Internet for business or individual purposes, has become a subject of debate. From this point of view, the cyberloafing behavior of employees in tourism enterprises was examined. It was aimed to investigate the effects of cyberloafing on business motivations and organizational identification in tourism businesses. For this purpose, field research was conducted on hotel management employees in the cities of Sinop and Samsun in Turkey. The data collected through questionnaires were analyzed by factor analysis and Partial Least Squares Structural Modeling (PLS). Findings indicate that cyberloafing has partially and relatively low impact on job motivation and organizational identification. The results of the study contribute to the literature of organizational behavior in the context of cyberloafing, and offer suggestions for hotel managers.

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Com o desenvolvimento das tecnologias de comunicação, o cyberloafing, que significa o uso de ferramentas como telefone, tablet ou internet para fins comerciais ou individuais, tornou-se objeto de debate. Desse ponto de vista, foi examinado o comportamento de cyberloafing de funcionários em empresas turísticas. O objetivo foi investigar os efeitos do cyberloafing nas motivações empresariais e na identificação organizacional. Para esse efeito, foi realizada investigação de campo com funcionários de gestão hoteleira nas cidades de Sinop e Samsun, na Turquia. Os dados recolhidos por meio de questionários foram analisados através de análise fatorial e Partial Least Squares Structural Modeling (PLS). Os resultados indicam que o cyberloafing tem impacto parcial e relativamente baixo na motivação do trabalho e na identificação organizacional. Os resultados do estudo contribuem para a literatura sobre comportamento organizacional no contexto do cyberloafing e oferecem sugestões para os gerentes de hotéis.

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