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Tourism & Management Studies

 ISSN 2182-8458 ISSN 2182-8466

BABAC, Erhan    YUNCU, Hilmi Rafet. Determination of user experience on food business websites using neuromarketing techniques. []. , 18, 3, pp.49-64.   30--2022. ISSN 2182-8458.  https://doi.org/10.18089/tms.2022.180304.

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The main purpose of this study is to determine the visual contents that should be used in food business websites by neuromarketing measurement. It is inevitable that the visual content planning to be made on a website will increase the experience performance of the users on that website. In this research, an experimental design was planned, and two websites were created from twenty-eight visual content items obtained from the literature. By creating the experimental procedure, an experimental area was prepared for eight subjects, and websites were shown to them. Electroencephalogram (EEG) and eye-tracking measurements were taken over the websites shown during the experiment. The results revealed that the experiment1 website using structured visual contents was more efficient on attention, higher concentration, and total fixation. The findings revealed that the anxiety level of the experiment2 website, which used unplanned visual contents, was more pronounced for the subjects. In light of the findings obtained in this study, professionals can create visual contents that they use on food business websites much more efficiently.

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O principal objetivo deste estudo é determinar os conteúdos visuais que devem ser utilizados em sites de negócios alimentares através de medição de neuromarketing. É inevitável que o planeamento do conteúdo visual a ser feito num site aumente o desempenho da experiência dos utilizadores desse site. Nesta pesquisa, foi planeado um projeto experimental, e dois sites foram criados a partir de vinte e oito itens de conteúdo visual obtidos da literatura. Ao criar o procedimento experimental, uma área experimental foi preparada para oito indivíduos, e os sites foram-lhes mostrados. As medições de eletroencefalograma (EEG) e rastreamento dos olhos foram feitas em relação aos sites mostrados durante o experimento. Os resultados revelaram que o site experiment1 utilizando conteúdo visual estruturado foi mais eficiente na atenção, maior concentração e fixação total. Os resultados revelaram que o nível de ansiedade do site experiment2, que utilizava conteúdo visual não planeado, foi mais acentuado para os indivíduos. À luz dos resultados obtidos neste estudo, os profissionais podem criar conteúdos visuais que utilizam em sites de negócios alimentares de forma muito mais eficiente.

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