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Tourism & Management Studies

 ISSN 2182-8458 ISSN 2182-8466

PEKERşEN, Yeliz    CANOZ, Fatma. Tourists' attitudes toward green product buying behaviours: the role of demographic variables. []. , 18, 4, pp.7-16.   31--2022. ISSN 2182-8458.  https://doi.org/10.18089/tms.2022.180401.

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Green products do not harm the environment or natural resources and support recycling. Due to tourists having different demographic characteristics, their demands and needs differ, and therefore their thoughts on green products also vary. Therefore, this study focuses on tourists' green product buying behaviours. In this context, the research aims to determine whether tourists' green product buying behaviours differ concerning demographic variables. The survey form prepared for this purpose was applied to 418 tourists visiting Istanbul. As a result of the research, foreign tourists' demographic variables were determined to affect their green product buying behaviours, with factors other than marital status and income level not contributing to tourists' environmental product preferences or their environmental sensitivity. Research has found that single tourists are more sensitive to the environment than married tourists. In addition, economically strong individuals were determined to be willing to pay more money for green products if they had sufficient purchasing power.

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Produtos verdes não prejudicam o meio ambiente ou os recursos naturais e possibilitam a reciclagem. Dado que turistas com características demográficas diferentes têm necessidades diferentes, consequentemente também têm atitudes diferentes em relação aos produtos verdes. Este estudo centra-se no comportamento de compra de produtos verdes dos turistas. O presente estudo tem como objetivo determinar se os comportamentos de compra de produtos verdes pelos turistas diferem de acordo com as suas varáveis demográficas. Um questionário foi aplicado a 418 touristas que visitaram Istambul. Os resultados mostram que as variáveis demográficas estado civil e rendimento afetam os seus comportamentos de compra de produtos verdes, ao passo que outras variáveis demográficas não afetam as preferências de compra de produtos verdes nem a sua sensitividade ambiental. Os resultados demonstram que os turistas solteiros são mais sensíveis ao meio ambiente do que os turistas casados. Para além disso, os indivíduos com rendimentos mais elevados estavam dispostos a pagar mais por produtos verdes de acordo com o seu poder de compra.

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