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Tourism & Management Studies

 ISSN 2182-8458 ISSN 2182-8466

CEVRIMKAYA, Mustafa    ZENGIN, Burhanettin. The mediating role of memorable tourism experience on tourist behavior: A perspective on organized tours. []. , 19, 2, pp.61-72.   30--2023. ISSN 2182-8458.  https://doi.org/10.18089/tms.2023.190205.

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This study aims to determine the effect of destination image on the intention to recommend memorable tourism experiences of tourists participating in organized tours. In this context, the relationships between the variables of destination image, memorable tourism experience, tourist satisfaction and intention to recommend were examined in the research process. Quantitative research methods were used in the study. A questionnaire was preferred as the data collection tool. The population of the research consists of individuals living in Türkiye and having previous experience in organized tours. Data were collected from 950 participants using the convenience sampling technique from this universe. It has been revealed that the destination image has a positive effect on tourist satisfaction, memorable tourism experience and intention to recommend. In this context, it can be said that phenomena such as image, satisfaction and experience affect tourists' perceptions of destination image, and this situation increases the probability of destinations being preferred repeatedly. As a result, it can be concluded that factors with high emotional intensity such as memorable tourism experience and tourist satisfaction affect the intention to recommend.

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Este estudo tem como objetivo determinar o efeito da imagem de destino na intenção de recomendar experiências memoráveis por parte de turistas que participam em tours organizados. Neste contexto, foram examinadas as relações entre as variáveis de imagem de destino, experiência turística memorável, satisfação do turista e intenção de recomendar. Foram utilizados métodos de pesquisa quantitativa, sendo um questionário a ferramenta escolhida para a recolha dos dados. A população da pesquisa consiste em indivíduos que residem na Turquia e possuem experiência prévia em tours organizados. Os dados foram coletados de 950 participantes utilizando a técnica de amostragem por conveniência. Foi constatado que a imagem de destino tem um efeito positivo na satisfação do turista, na experiência turística memorável e na intenção de recomendar. Neste contexto, pode-se afirmar que fenómenos como imagem, satisfação e experiência afetam as perceções dos turistas em relação à imagem de destino, aumentando a probabilidade de os destinos serem escolhidos repetidamente. Como resultado, pode-se concluir que fatores com alta intensidade emocional, como a experiência turística memorável e a satisfação do turista, afetam a intenção de recomendar.

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