33 
Home Page  

  • SciELO

  • SciELO


Comunicação e Sociedade

 ISSN 1645-2089 ISSN 2183-3575

MAGALHAES, Cláudio Márcio. Da sala à praça: motivação, mediação e Vigotsky para entender o comportamento. []. , 33, pp.347-367. ISSN 1645-2089.  https://doi.org/10.17231/comsoc.33(2018).2921.

^lpt^aA motivação é tema chave para a disciplina de Comportamento do Consumidor nos cursos de Publicidade e Propaganda. Mas sua conceituação é abordada por diversas teorias, por vezes contraditórias. Soma-se a aversão do alunato quanto ao estudo teórico. Esse trabalho propõe uma abordagem que o leve a construir seu próprio entendimento, sem menosprezar os diferentes do seu. Desenvolveu-se uma série de atividades, entre tradicionais e inovadoras, através uma metodologia ativa, que considere o aluno o centro de sua formação. Como referência, o psicólogo e educador Lev Vigotsky. Espera-se que sirva de incentivo para metodologias semelhantes, que unam o ambiente escolar com o espaço público, o interior da sala com o interior do sujeito.^len^aMotivation is a key subject for the discipline of Consumer Behavior in Advertising and Propaganda courses, despite the fact that its conceptualization is approached by several theories that may sometimes be contradictory in addition to alumni aversion to the theoretical study. This work proposes an approach that leads one to build one's own understanding, without underestimating different perspectives. A series of activities were developed ranging from traditional to innovative by means of an active methodology, which considers the student the center of his or her own learning. As a reference, the research was based on the work of the Russian psychologist and educator Lev Vigotsky in an attempt to become an incentive for similar methodologies that link the school environment with the public space, the interior of the classroom with the subject's interior.

: .

        · | |     · |     · ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License