45 
Home Page  

  • SciELO

  • SciELO


Comunicação e Sociedade

 ISSN 1645-2089 ISSN 2183-3575

SANTOS NETO, Valdemir. The Hypertelevision in the Brazilian Mediatic Scenario: An Analysis of Strategies Adopted by the Streaming Platform Globoplay. []. , 45, e024006.   30--2024. ISSN 1645-2089.  https://doi.org/10.17231/comsoc.45(2024).4812.

^a

This article endeavours to examine how Brazilian television has responded to technological trends in the context of media convergence within the realm of Brazilian television, with a specific focus on the streaming platform of Globo Group, the largest media conglomerate in Latin America, known as Globoplay. The central argument of this paper revolves around the various forms of engagement employed by the organisation as it seeks to adapt to the changing landscape of media. Using the case study method (Yin, 2015), this research correlates the theoretical framework with three central points aimed at discussing engagement in the era of media convergence as a foundation for television’s relationships with its advertisers, the creation of audiovisual products and projects, and, most importantly, its relationship with the contemporary audience. The analysis underscores the use of techniques such as artificial intelligence and machine learning, which aid the platform in reshaping its strategies and decision-making processes. In light of the findings and subsequent discussion, it can be inferred that the primary goal of these initiatives is to foster engagement among both its audience and advertisers.

^len^a

Este artigo visa examinar como a televisão brasileira tem respondido às tendências tecnológicas no contexto da convergência mediática, com foco específico na plataforma de streaming do Grupo Globo, o maior conglomerado de média da América Latina, conhecida como Globoplay. O argumento central deste artigo gira em torno das várias formas de engajamento empregues pela organização enquanto procura adaptar-se ao cenário de constante mudança dos média. Utilizando o método de estudo de caso (Yin, 2015), esta pesquisa correlaciona o quadro teórico com três pontos centrais destinados a discutir as noções de engajamento na era da convergência dos média como base para as relações da televisão com os seus anunciantes, a criação de produtos e projetos audiovisuais e, sobretudo, a sua relação com a audiência. A análise destaca o uso de técnicas como inteligência artificial e aprendizagem automática, que ajudam a plataforma a remodelar as suas estratégias e processos de tomada de decisão. À luz dos resultados e discussão subsequentes, pode-se inferir que o objetivo principal dessas iniciativas consiste em adaptar-se ao contexto hipertelevisivo e ampliar o modo como o Grupo Globo se relaciona tanto com o seu público como com os seus anunciantes.

^lpt

: .

        · | |     · |     · ( pdf ) | ( pdf )