10 
Home Page  

  • SciELO

  • SciELO


New Trends in Qualitative Research

 ISSN 2184-7770

COSTA, Idevania G.    SCHOALES, Catherine. Conducting Grounded Theory Studies in Times of Pandemic: Challenges, Benefits, and Practical Strategies. []. , 10, e561.   01--2022. ISSN 2184-7770.  https://doi.org/10.36367/ntqr.10.2022.e561.

^a

The purpose of this chapter is to provide researchers with knowledge of the challenges and benefits of adopting virtual platforms to conduct grounded theory studies during the Covid-19 pandemic era and beyond. An overview of grounded theory will be discussed highlighting interviews as the backbone of data collection for this methodology and the need to create a realistic research plan to implement the many steps the research process and document the challenges of this process during pandemic. Implementing qualitative research, including grounded theory studies in times of pandemic has not been an easy task, therefore, leading to a change in the research environment and operationalization of the well-established methods. To this regard, (qualitative) researchers were forced to adapt to virtual methods while trying to preserve the high quality and methodological rigorous of their studies. Thus, before embarking in a grounded theory study, it is important to examine the pros and cons of using online strategies to be able to make decisions related to participants’ recruitment, data collection through interviews and field notes. This chapter also provides practical strategies for scholars to implement grounded theory studies by using virtual platforms and describe the authors personal experiences in developing and supervising grounded theory studies by highlighting the challenges and benefits to both study’s participants and researchers. As the pandemic endures, it is important that researchers are aware of alternative methods for operationalizing their studies and ways of overcoming the challenges of doing recruitment and data collection through virtual means. The authors will conclude by recommending that rather than become worried in evaluating the quality of data obtained from an online interview, researchers reflect on the impact that it may have had on capturing the essence of the processes (phenomena) being studied and be transparent by including the challenges and limitations of the study in the final report.

^len^a

O objetivo deste capítulo é fornecer aos pesquisadores o conhecimento dos desafios e benefícios em adotar plataformas virtuais para realizar estudos de teoria fundamentada em dados (TFD) durante e após a pandemia da COVID-19. Uma visão geral da TFD será discutida, destacando as entrevistas como a espinha dorsal da coleta de dados para esta metodologia e a necessidade de criar um plano realista para implementar as inúmeras etapas do processo de pesquisa e documentar os desafios encontrados durante esse processo. Implementar pesquisas qualitativas, incluindo a metodologia da TFD em tempos de pandemia não tem sido uma tarefa fácil, portanto, levando a uma mudança no ambiente de pesquisa e operacionalização dos métodos já consagrados. Nesse sentido, os pesquisadores (qualitativos) foram obrigados a adaptar-se aos métodos virtuais, ao mesmo tempo em que tentavam preservar a alta qualidade e o rigor metodológico de seus estudos. Assim, antes de embarcar em um estudo de TFD, é importante examinar os prós e os contras do uso de estratégias online para poder tomar decisões relacionadas ao recrutamento de participantes, coleta de dados por meio de entrevistas e notas de campo. Este capítulo também fornece estratégias práticas para os acadêmicos implementarem estudos de TFD usando plataformas virtuais e descrevem as experiências pessoais dos autores no desenvolvimento e supervisão de estudos de TFD, destacando os desafios e benefícios para os participantes e pesquisadores do estudo. À medida que a pandemia perdura, é importante que os pesquisadores estejam cientes de métodos alternativos para operacionalizar seus estudos e formas de superar os desafios de recrutamento participantes e coleta de dados por meios virtuais. As autoras concluirão recomendando que, em vez de se preocupar em avaliar a qualidade dos dados obtidos de uma entrevista online, os pesquisadores reflitam sobre o impacto que ela pode ter na captura da essência dos processos (fenômenos) em estudo e sejam transparentes ao incluir os desafios e limitações do estudo no relatório final.

^lpt

: .

        · | |     ·     · ( pdf )