SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.10 número3Análise dos Recursos Solicitados para Atendimento Especializado e/ou Específico no Exame Nacional do Ensino Médio: Série Histórica (2016-2020)Inclusão Cognitiva nos Campos Conceituais Aditivo e Multiplicativo de um Estudante Cego índice de autoresíndice de assuntosPesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Sisyphus - Journal of Education

versão impressa ISSN 2182-8474versão On-line ISSN 2182-9640

Resumo

MAINARDES, Jefferson  e  CASAGRANDE, Rosana de Castro. The Universal Design for Learning (UDL) and Curricular Differentiation: Contributions to the Effectiveness of School Inclusion. Sisyphus [online]. 2023, vol.10, n.3, pp.102-115.  Epub 16-Nov-2022. ISSN 2182-8474.  https://doi.org/10.25749/sis.27484.

This paper explores the interrelationships between Universal Design for Learning (UDL) and differentiated and pedagogical instruction and indicates the main challenges for the dissemination and achievement of UDL in the Brazilian context. The central argument of the paper is that UDL is a more comprehensive and proactive approach that aims to make the learning environment accessible to everyone and differentiated strategies can be used within UDL.

Palavras-chave : universal design for learning; differentiation; school inclusion.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )