Serviços Personalizados
Journal
Artigo
Indicadores
- Citado por SciELO
- Acessos
Links relacionados
- Similares em SciELO
Compartilhar
Análise Psicológica
versão impressa ISSN 0870-8231
Aná. Psicológica v.25 n.1 Lisboa jan. 2007
Principles from history, community psychology and developmental psychology applied to community based programs for deinstitutionalized youth
Murray Levine (**)
ABSTRACT
This article analyses the issues of the deinstitutionalization of youth, and the development of community based services, using some historical data and some of the principles of community psychology. The basic premise is that there is no such thing as a social vacuum. All programs are implemented and function in an elaborate social context.
Key words: Community psychology, deinstitutionalization of youth, community based services.
RESUMO
Este artigo analisa as questões referentes à desinstitunalização dos jovens e ao desenvolvimento de serviços na comunidade, fazendo uso de alguns dados históricos e de alguns dos princípios da psicologia comunitária. A premissa de base é de que não existe o vácuo social. Todos os programas são implementados e funcionam num elaborado contexto social.
Palavras-chave: Psicologia comunitária, desinstitunalização dos jovens, serviços na comunidade.
Texto completo disponível apenas em PDF.
Full text only available in PDF format.
REFERENCES
Levine, M. (1970). A social history of helping services: clinic, court, school and community. New York: Appleton - Century-Crofts.
[ Links ]Levine, M., & Perkins, D. (1987) (2004, Revised Edition). Principles of Community Psychology: Perspectives and applications. New York: Oxford University Press.
Levine, M., & Levine, A. (1992). Helping children: A social history. New York: Oxford University Press.
Levine, M., Wallach, L., & Levine, D. (2001). Psychological problems, social issues and law. New Jersey: Ally & Bacon.
(**) The University at Buffalo, State University of New York, USA.