SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número13Variação da temperatura de superfície em diferentes usos do solo na cidade de São Carlos-SPFormação e evolução morfológica de barras e ilhas em rios semiáridos: o contexto do baixo curso do Rio Jaguaribe, Ceará, Brasil índice de autoresíndice de assuntosPesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


GOT, Revista de Geografia e Ordenamento do Território

versão On-line ISSN 2182-1267

Resumo

PORTELA, Mugiany  e  CAVALCANTI, Lana. Contributions to city teaching: a reading of photographs in didactic books. GOT [online]. 2018, n.13, pp.337-361. ISSN 2182-1267.  https://doi.org/10.17127/got/2018.13.015.

The scenario of brazilian education has been growing to access increasingly the didactic book usage at schools. Then, this article has as a purpose aimed to analyze how pictures in books contribute to city teaching. The reach of this purpose is given by the observation of the photographs and the subtitles found in didactic books collection more adopted for National Didactic Book Plan (PNLD) 2012, in Brazil. It can be seen that has cities that show up more times, while others are not represented in those photos, this means that may exist a commitment in the thought construction, especially because many cities that are presents in this didactics books are not part of the everyday experiences of many high school students, in Brazil.

Palavras-chave : Teaching; City; Didactic book; Pictures; Geography.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons