SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número176Quando a escola é uma opção: relação com a escola e relação com os saberes em MarrocosO que as famílias fazem à escola... pistas para um debate índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Análise Social

versión impresa ISSN 0003-2573

Resumen

NOGUEIRA, Maria Alice. Contemporary family-school relationships: social phenomenon/sociological interrogations . Anál. Social [online]. 2005, n.176, pp.563-578. ISSN 0003-2573.

This article deals with the emergence of a new object of study in the sociology of education and with the new social processes involving the relationship between user families and the school institution. Part one looks at the development of the sociological issues and new tendencies in handling them. Part two looks at the changes which the modern family and school system have undergone in terms of their relationship. The article concludes by looking at the major emerging trends in the interaction of parents and schools.

Palabras clave : Sociologia da educação; Família; Educação; Educação escolar; Escola; Sistema escolar.

        · resumen en Portugués | Francés     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons