SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número176Quando a escola é uma opção: relação com a escola e relação com os saberes em MarrocosO que as famílias fazem à escola... pistas para um debate índice de autoresíndice de assuntosPesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Análise Social

versão impressa ISSN 0003-2573

Resumo

NOGUEIRA, Maria Alice. Contemporary family-school relationships: social phenomenon/sociological interrogations . Anál. Social [online]. 2005, n.176, pp.563-578. ISSN 0003-2573.

This article deals with the emergence of a new object of study in the sociology of education and with the new social processes involving the relationship between user families and the school institution. Part one looks at the development of the sociological issues and new tendencies in handling them. Part two looks at the changes which the modern family and school system have undergone in terms of their relationship. The article concludes by looking at the major emerging trends in the interaction of parents and schools.

Palavras-chave : Sociologia da educação; Família; Educação; Educação escolar; Escola; Sistema escolar.

        · resumo em Português | Francês     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons