SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número176Os circuitos da reflexividade mediatizada: apresentação de dados preliminaresSocialização e ressocialização: as políticas da educação para as classes populares índice de autoresíndice de assuntosPesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Análise Social

versão impressa ISSN 0003-2573

Resumo

BARRERE, Anne. Teamwork and class management risks . Anál. Social [online]. 2005, n.176, pp.619-631. ISSN 0003-2573.

The teaching profession today is encouraged to modernize, and one of the key methods prescribed for this is team work. In more independent schools teachers are invited, often by school heads, whose teaching role has increased in recent years, to expand the range of their traditional tasks. While teachers often seem to have trouble carrying out this instruction, they seem, paradoxically, happier as individual teachers to engage in more intensive class management, an aspect of their profession which they collectively share. I take the view that the release of a collective activity is a corollary of the ability to socialize this major teaching risk.

Palavras-chave : Escolas; Professores; Sistemas de ensino; Portugal.

        · resumo em Português | Francês     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons