SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número176O trabalho em equipa e os riscos da gestão da turmaQue modelos de socialização escolar e profissional hoje? Entre o esquecimento da história e o optimismo retórico índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Análise Social

versión impresa ISSN 0003-2573

Resumen

VIENNE, Philippe. Socialization and ressocialization: educational policy for the lower classes. Anál. Social [online]. 2005, n.176, pp.633-649. ISSN 0003-2573.

Starting out from the concerns and paradoxes associated with the issue of authority in «last chance» schools, this article demonstrates that there are three key facts in the relationship between office-holders and pupils in these schools: ignorance (of the pupils’ cultural worlds), confrontation and improvisation. Questions as to what discipline a school can impose in terms of socialization of the lower classes, and through whom, lead to a sociology which is critical of the word «ressocialization», much in vogue in the public policy arena, and puts forward some suggestions for a social anthropology of disorder in schools.

Palabras clave : Autoridades escolares; Socialização escolar; Políticas educativas.

        · resumen en Portugués | Francés     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons