SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número176Que modelos de socialização escolar e profissional hoje? Entre o esquecimento da história e o optimismo retóricoA escola e a modernidade: o risco da etnicidade, o desafio da pluralidade índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Análise Social

versión impresa ISSN 0003-2573

Resumen

RESENDE, José Manuel  y  DIONISIO, Bruno Miguel. The state school as a political «arena»: context and ambivalences in political socialization at school . Anál. Social [online]. 2005, n.176, pp.661-680. ISSN 0003-2573.

This article is part of a current research project on the topic of political socialization in secondary schools in Portugal. Our aim is to describe the background to political socialization at school in the light of the school experience today, the school as institution, and the role of educational critiques and reforms. The article goes on to question recent mechanisms designed to put «education for citizenship» on the formal curriculum. It concludes by questioning the place of «education for citizenship» in the ambivalent context of student life today.

Palabras clave : Escolas secundárias; Socialização escolar; Cidadania; Educação; Estudantes; Experiência escolar.

        · resumen en Portugués | Francés     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons