SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número176Escola pública como «arena» política: contexto e ambivalências da socialização política escolarDesigualdades sociais e diferenças culturais: os resultados escolares dos filhos de imigrantes africanos índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Análise Social

versión impresa ISSN 0003-2573

Resumen

PAYET, Jean-Paul. School and modernity: the risk of ethnicity, the challenge of plurality . Anál. Social [online]. 2005, n.176, pp.681-694. ISSN 0003-2573.

One of the greatest risks facing modern society is the «ethnicization» of social relations. This article uses the French example to examine the role of school in aggravating ethnic segregation and making violence an everyday affair. In giving an account of the failure of the republican model, this article seeks to provide an outline of a school for modernity, fit to take on a political and moral assignment: that of educating the citizens of a pluralist world.

Palabras clave : Segregação étnica; Escola; Exclusão social; Exclusão étnica.

        · resumen en Portugués | Francés     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons