SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número176Escola pública como «arena» política: contexto e ambivalências da socialização política escolarDesigualdades sociais e diferenças culturais: os resultados escolares dos filhos de imigrantes africanos índice de autoresíndice de assuntosPesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Análise Social

versão impressa ISSN 0003-2573

Resumo

PAYET, Jean-Paul. School and modernity: the risk of ethnicity, the challenge of plurality . Anál. Social [online]. 2005, n.176, pp.681-694. ISSN 0003-2573.

One of the greatest risks facing modern society is the «ethnicization» of social relations. This article uses the French example to examine the role of school in aggravating ethnic segregation and making violence an everyday affair. In giving an account of the failure of the republican model, this article seeks to provide an outline of a school for modernity, fit to take on a political and moral assignment: that of educating the citizens of a pluralist world.

Palavras-chave : Segregação étnica; Escola; Exclusão social; Exclusão étnica.

        · resumo em Português | Francês     · texto em Português     · Português ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons