SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.28 número1A fronteira entre calão de fora e calão de terra/dentro: um estudo aplicado à linguagem de especialidade da pesca artesanal da comunidade de Baiacu, Vera Cruz, Bahia, sob a óptica da teoria da metáfora conceptualIdentidade em lusofonia: territorialidade e pertença índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Revista Diacrítica

versión impresa ISSN 0807-8967

Resumen

NIKLEVA, Dimitrinka G.. Analysis of errors in the written expression of immigrant pupils in primary education. Diacrítica [online]. 2014, vol.28, n.1, pp.219-241. ISSN 0807-8967.

This study aims to reinforce our knowledge about the usefulness of errors in the teaching of a second language. In order to programme the individual curricular adaptations of immigrant pupils in the subject of Spanish Language, it is necessary to analyse the mistakes these pupils make, the frequency of each type of mistake, and to consider, as far as possible, the interferences of the mother tongue and the characteristics of the interlanguage of each pupil.

Palabras clave : errors; written expression; immigrants; primary education.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )