29 3 
Home Page  

  • SciELO

  • SciELO


Revista Diacrítica

 ISSN 0807-8967

CADILHE, Orquídea. Cherilyn sarkisian - ‘cher' or the postmodern prometheus: voicing the ‘marginal'. []. , 29, 3, pp.168-180. ISSN 0807-8967.

^len^aThis paper aims at showing how Cher's performance helps break barriers of official identities, celebrates difference, and ultimately voices the marginal. Her career is a vast repertoire of ethnic, feminist, and postmodern representations. It celebrates hybridity and self-transformation and is rooted in her ancestry and the sociocultural context of the United States of her childhood and adolescence. In the episode of The X-Files The Postmodern Prometheus the series creator rewrites Mary Shelley's Frankenstein; or The Modern Prometheus and, establishing a parallel between Cher's public image and the myth of Prometheus, shows how her subversive performance empathizes with the marginal and helps build a collective experience that culminates in an impressive number of followers.^lpt^aEste artigo tem como objetivo mostrar como a performance de Cher ajuda a quebrar barreiras de identidades oficiais, celebra a diferença e em última instância dá voz ao marginal. A sua carreira é um vasto repertório de representações étnicas, feministas e pós-modernas. Esta celebra o hibridismo e a autotransformação e tem origem na sua ascendência e no contexto sociocultural dos Estados Unidos da sua infância e adolescência. No episódio de os Ficheiros Secretos O Prometeu Pós-moderno o criador da série rescreve Frankenstein ou O Moderno Prometeu de Mary Shelley e, estabelecendo um paralelo entre a imagem pública de Cher e o mito de Prometeu, mostra como a sua performance subversiva revela empatia com o marginal e ajuda a construir uma experiência coletiva que culmina num impressionante número de fãs.

: .

        · | |     ·     · ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License