SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 número2O segundo erro de René Descartes: Diálogo e criatividadeErro educacional fundamental nos domínios moral, pró-social e académico: Dados empíricos e implicações educacionais índice de autoresíndice de assuntosPesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Indicadores

Links relacionados

  • Não possue artigos similaresSimilares em SciELO

Compartilhar


Análise Psicológica

versão impressa ISSN 0870-8231

Resumo

VIVES, María. Aplicación de la teoría de las posiciones en el Test de Rorschach. Aná. Psicológica [online]. 1997, vol.15, n.2, pp.229-244. ISSN 0870-8231.

This research aims at detecting whether certain Rorschach structural variables can in the test show the presence of «Object Relations», a concept initiated by Freud and continued by Klein, Fairnbain and Winnicot, among others. Five different samples were used: 60 schizophrenic patients, 30 «acute» and 30 «chronic»; 10 non-patient «Senior Citizens», 20 Children between 8-9 years old with «affective defficiencies» and a control group of 31 non-patient children. The quantitative-qualitative analyses carried out would show how the Rorschach Test identifies the Kleinian «positions» emphasizing, once more, the contribution of the «Object Relations» Theory to Psychological Assessment.

Palavras-chave : Object relations; Rorschach; Assessment.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Espanhol     · Espanhol ( pdf )

 

Creative Commons License Todo o conteúdo deste periódico, exceto onde está identificado, está licenciado sob uma Licença Creative Commons