SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.16 número2Aprendizagem da matemática: Proposta de avaliação de dificuldades específicas na adição e subtracção no 1.º Ciclo do Ensino Básico índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Análise Psicológica

versión impresa ISSN 0870-8231

Resumen

ALMEIDA, Marta Mendes De; GUERREIRO, Marta  y  MATA, Lourdes. O desenvolvimento de competências ortográficas e as interacções sociais . Aná. Psicológica [online]. 1998, vol.16, n.2, pp.321-329. ISSN 0870-8231.

This paper describes a study carried out with second grade children on the role of social interactions in the writing of words driven by both the existence and absence of spelling rules. The results showed that the interactive functioning of dyads was an important mean in both the apprenticeship and the mastering of writing. They also showed that in the case of written words in the presence of spelling rules, it was easier for the children to justify the way they wrote. They also made less mistakes and more progresses.

Palabras clave : Social interaction; spelling rules; writing production.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons