SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número1Interacções sociais, desenvolvimento e aprendizagem: O papel do estatuto do par e da mediação semióticaEfeitos do tipo de instrução/objectivo na memorização e recordação índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Análise Psicológica

versión impresa ISSN 0870-8231

Resumen

GONZALEZ, António José. O paradigma do problema absurdo: contexto teórico e carácter heurístico . Aná. Psicológica [online]. 1999, vol.17, n.1, pp.19-25. ISSN 0870-8231.

The author exposes some of the different ways of using the absurd problem paradigm, some of wich were explored by members of the Investigation Unit on Cognitive Psychology of Development and Education Psychology. The main analysis are on the question of the meaning in the teaching-learning process, the effects of different contexts in the use of knowledge, and the power of «Didactic Contract».

Palabras clave : Absurd problem; cognition; context; social construction of knowledge.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons