SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número1Efeitos do tipo de instrução/objectivo na memorização e recordaçãoOs nomes das letras e a fonetização da escrita índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO

Compartir


Análise Psicológica

versión impresa ISSN 0870-8231

Resumen

MATTA, Isabel. As representações de experiências sociais enquanto mediadoras do processo de construção de significações partilhadas . Aná. Psicológica [online]. 1999, vol.17, n.1, pp.39-48. ISSN 0870-8231.

Our research is based on the Vygotskian sociocultural theory and on the premise that children´s development is inherent to participation in social life. From this point social interaction and appropriation of mediational tools are crucial to a developmental process. In our presentation, we explore the assumption that child representational system is based on understanding events of everyday life. Familiar routine events are schematized in the child’s knowledge representational system (e.g. as scripts/narratives). These symbolic representations provide a contextual support to interaction and to cognitive and linguistic development.

Palabras clave : Sociocultural experience; social interaction; scripts; narrative; event representations; modalities of semiotic mediation.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons